Kalendář akcí farnosti

Pokud připravujete nějakou činnost pro farnost nebo jste našli nesrovnalost, nahlaste ji v komentáři nebo na email web@farnost-benesov.cz. Prosím též o příspěvky k proběhlým akcím (stačí pár vět nebo foto). Děkuji. P.S. Pod kalendářem je tlačítko [Odebírat], kde jsou odkazy, kterými si můžete přidat tento kalendář do svého Outlooku, Googlu atd. (vč. filtru).
Úno
22
St
Popeleční středa
22. Úno celý den

Popeleční středa je 46. den před Zmrtvýchvstáním Páně, který zahajuje dobu postní obsahující 40 postních dnů (zbylých 6 dnů jsou neděle). Je dnem přísného postu a připomínkou pomíjivosti pozemského života.

Během obřadů popeleční středy se přede mší světí popel a následně jsou jím věřící znamenáni na čele. Popel je ze svěcených ratolestí Květné neděle předchozího.

Popelec (znamenání popelem) doprovází kněz slovy: Čiňte pokání a věřte evangeliu nebo Pamatuj, že jsi prach a v prach se navrátíš. Vyzývá k tomu, abychom zůstali nezávislí na pomíjivých skutečnostech a věnovali pozornost hodnotám trvalým – duchovním.

Dub
2
Ne
Květná neděle (pašijová) v kostel sv Mikuláše
2. Dub @ 8:00 – 9:15

KostelSvMikulaseKvětná neděle (připomínka Kristova slavného vjezdu do Jeruzaléma). Šestá neděle postní má v misále název: „KVĚTNÁ NEDĚLE O UTRPENÍ PÁNĚ“. Tímto názvem je naznačen hlavní motiv začátku Svatého týdne, daný dvěma částmi, které dohromady tvoří jedno velikonoční tajemství: vítězství, a oslava Páně (symbol palmových ratolestí) i utrpení a smrt (četba pašijí). Obě témata jsou nerozlučně propojena v tom, co tento den charakterizuje: v památce Kristova slavného vjezdu do Jeruzaléma a v eucharistické slavnosti. Vyjadřuje se zde to, co je základem křesťanského života: Pán nikdy není jen trpící nebo jen oslavený. Je trpící, ukřižovaný, ale zároveň ten, který vstal z mrtvých.

Květná neděle (pašijová) v kostel sv Mikuláše
2. Dub @ 9:30 – 10:45

KostelSvMikulaseKvětná neděle (připomínka Kristova slavného vjezdu do Jeruzaléma). Šestá neděle postní má v misále název: „KVĚTNÁ NEDĚLE O UTRPENÍ PÁNĚ“. Tímto názvem je naznačen hlavní motiv začátku Svatého týdne, daný dvěma částmi, které dohromady tvoří jedno velikonoční tajemství: vítězství, a oslava Páně (symbol palmových ratolestí) i utrpení a smrt (četba pašijí). Obě témata jsou nerozlučně propojena v tom, co tento den charakterizuje: v památce Kristova slavného vjezdu do Jeruzaléma a v eucharistické slavnosti. Vyjadřuje se zde to, co je základem křesťanského života: Pán nikdy není jen trpící nebo jen oslavený. Je trpící, ukřižovaný, ale zároveň ten, který vstal z mrtvých.

Dub
6
Čt
Zelený čtvrtek v kostel sv. Mikuláše
6. Dub @ 18:00 – 19:15

KostelSvMikulaseZelený čtvrtek je čtvrtý den Svatého týdne, v jehož odpoledni začíná Velikonoční triduum. Církev si při něm připomíná den, kdy Ježíš Kristus ustanovil Eucharistii a kdy započalo jeho utrpení – kombinuje se při něm proto radost s bolestí.

Tento čvrtek se nazývá zeleným, protože prvotní křesťané se v tento den velmi přísně postili a nepožívali z pokrmů ničeho kromě zeleniny. V tento den světí biskupové ve svých chrámech svaté oleje.

Zpívá se radostně Kyrie a Gloria a při něm se zvoní všemi zvony, které potom až do soboty utichnou. Připomíná se tak umlknutí chvály u lidu poté, co Pán Ježíš byl odveden do vězení. Po mši se přenáší Eucharistie v průvodu na boční oltář či do postranní kaple a kněz odhaluje oltáře.

Dub
7
Křížová cesta – Velký pátek v kostel sv. Mikuláše
7. Dub @ 14:00 – 15:00

KostelSvMikulaseVelký pátek je pátý den Svatého týdne, den Velikonočního tridua. Církev si při něm připomíná umučení Ježíše Krista. Je to den největšího církevního smutku, během nějž jsou zdraví dospělí křesťané povinní držet přísný půst a kdy se nikde neslaví mše svatá.

Velkopáteční obřady začínají pašijemi podle sv. Jana a následně pokračují přímluvami. Jejich vrcholem je pak uctívání svatého Kříže. Eucharistie se tento den neslaví, podává se však svaté přijímání za použití již dříve proměněných hostií.

Velký pátek – obřady v kostel sv. Mikuláše
7. Dub @ 15:00 – 16:30

Velký pátek je pátý den Svatého týdne, den Velikonočního tridua. Církev si při něm připomíná umučení Ježíše Krista. Je to den největšího církevního smutku, během nějž jsou zdraví dospělí křesťané povinní držet přísný půst a kdy se nikde neslaví mše svatá.

Velkopáteční obřady začínají pašijemi podle sv. Jana a následně pokračují přímluvami. Jejich vrcholem je pak uctívání svatého Kříže. Eucharistie se tento den neslaví, podává se však svaté přijímání za použití již dříve proměněných hostií.

Dub
8
So
Bílá sobota – vigilie v kostel sv. Mikuláše
8. Dub @ 20:00 – 22:30

KostelSvMikulase

Bílá sobota je den Velikonočního tridua, kterým končí Svatý týden a celá doba postní. Je to den rozjímání, bdění u Božího hrobu a čekání na Zmrtvýchvstání Páně.

Přes den se neslaví žádné Mše ani další svátosti, s výjimkou svaté zpovědi či posledního pomazání. S nadcházející nocí končí doba postní a začínají oslavy nedělního svátku Zmrtvýchvstání Páně – tzv. Velikonoční vigílie, která vrcholí Mší svatou.

Světí se oheň a kadidlová zrna, velikonoční svíce a křestní voda. Věřící obnovují křestní slib a udělují se křty katechumenům.

Čvn
11
Ne
Slavnost Těla a Krve Páně (Božího těla) v zámek Konopiště - v Růžové zahradě
11. Čvn @ 15:00 – 16:30

MonstranceSlavnost Těla a Krve Páně, lidově Boží Tělo je svátek římskokatolické církve, kterým se zdůrazňuje reálná přítomnost Ježíše Krista jako Boha i jako člověka v eucharistii. Podle nauky katolických církví, pravoslavných a ostatních starobylých křesťanských církví východu dochází při slavení mše k transsubstanciaci (přepodstatnění) obětovaného chleba a vína v Tělo a Krev Ježíše Krista.

Datum slavnosti se řídí datem Velikonoc příslušného roku.

 

Půjde se v průvodu zámeckým parkem se čtyřmi zastaveními.

Tuto církevní slavnost obnovila správa zámku poprvé v roce 2007. Naposledy se tam konala 11. června 1914, tedy zhruba 14 dní před sarajevským atentátem na arcivévodu Františka Ferdinanda d´ Este.

http://www.zamek-konopiste.cz/

20150607 Pozvanka Bozi telo Konopiste

Čvn
28
St
Zádušní mše na Konopišti za arcivévodu Františka Ferdinanda d´Este a jeho ženu Žofii v den výročí sarajevského atentátu v Kaple na zámku Konopiště
28. Čvn @ 18:00 – 19:00

Zádušní mše na Konopišti za arcivévodu Františka Ferdinanda d´Este a jeho ženu vévodkyni Žofii z Hohenbergu v den výročí sarajevského atentátu.

Čvc
5
St
Mše (ve sv. Mikuláči) – slavnost sv. Cyrila a Metoděje v kostel sv. Mikuláše
5. Čvc @ 8:00 – 9:00

Svatí Konstantin (Cyril) a Metoděj jsou známí jako Apoštolové Slovanů nebo také Slovanští věrozvěstové. V rámci své misie na Velké Moravě prosadili staroslověnštinu jako bohoslužebný jazyk (pro který Konstantin vytvořil písmo hlaholici). Papež Lev XIII. je v roce 1880 svatořečil, a roku 1981 je Jan Pavel II. prohlásil spolupatrony Evropy. Jsou i hlavními patrony Moravy.

Mše (Slavnost sv. Cyrila a Metoděje) v kostel sv. Mikuláše
5. Čvc @ 9:30 – 10:30

Svatí Konstantin (Cyril) a Metoděj jsou známí jako Apoštolové Slovanů nebo také Slovanští věrozvěstové. V rámci své misie na Velké Moravě prosadili staroslověnštinu jako bohoslužebný jazyk (pro který Konstantin vytvořil písmo hlaholici). Papež Lev XIII. je v roce 1880 svatořečil, a roku 1981 je Jan Pavel II. prohlásil spolupatrony Evropy. Jsou i hlavními patrony Moravy

Zář
28
Čt
Mše (sv. Václav) v kostel sv. Vavřince, Okrouhlice
28. Zář @ 11:00 – 12:00

kostel Okrouhlice z jihuSvatý Václav (narozen asi 907, zavražděn 28. září 935) byl český kníže z rodu Přemyslovců.

Knížetem se stal v roce 921, do roku 925 za něj vládla matka Drahomíra. Na svoji dobu byl mimořádně vzdělaný a zbožný, vyhýbal se zbytečným a prohraným válkám a podporoval christianizaci své země. Zemřel ve Staré Boleslavi, zavražděn družiníky svého mladšího bratra Boleslava.

Sv. Václav je hlavní patron české země a symbol české státnosti.

Lis
1
St
Slavnost Všech svatých
1. Lis celý den

Slavnost Všech svatých je křesťanský svátek, který připomíná všechny svaté, a to nejen ty, kteří jsou oficiálně kanonizováni, ale také ty, o „jejichž svatosti neví kromě Boha nikdo“

Odpustky pro zesnulé

Plnomocné odpustky pro duše zemřelých, které potřebují očištění, můžeme získat prvních osm listopadových dnů. Podmínkou jsou známé úkony:

  • přijetí svátosti smíření
  • Eucharistie
  • modlitba na úmysl Svatého otce (Otče náš a Zdrávas či jiná modlitba)

Dále je třeba se na hřbitově pomodlit za zemřelé (stačí v nitru).

Od  poledne 1. 11. do půlnoci 2. 11. je možné tyto odpustky pro duše v očistci získat návštěvou kostela spojenou s Modlitbou Páně a Vyznáním víry.

Předpokladem je, že pokřtěný (neexkomunikovaný) katolík, který je ve stavu milosti aspoň po předepsaných úkonech, má úmysl odpustek získat a nemá sebemenší zalíbení v hříchu.

Zmiňovanou svátostnou zpověď stačí přijmout v několikadenním rozmezí. Na jejím základě lze získat více odpustků, avšak pro každý odpustek zvlášť je nutné přijmout Svátost oltářní a pomodlit se předepsanou modlitbu. Za jeden každý den se získá vždy jen jeden plnomocný odpustek. Při obtížích mohou předepsané skutky zaměnit zpovědníci za jiné anebo se bude jednat o odpustek částečný.

Navíc lze pro zesnulé získat částečné odpustky kterýkoliv jiný den za podmínek, které platí pro listopadový oktáv (zpověď, eucharistie, modlitba za papeže a zemřelé), a také zbožnou invokací Odpočinutí věčné dej zemřelým, ó Pane, a světlo věčné ať jim svítí. Ať odpočinou v pokoji. Amen. Dále i recitací ranních chval či nešpor officia za zesnulé. (Denní modlitba církve, str. 1785nn nebo 1628nn)

Pro
6
St
Poutní mše v kostele sv. Mikuláše v kostel sv. Mikulláše
6. Pro @ 17:00 – 18:15
Pro
24
Ne
Dětská bohoslužba v kostel sv. Mikuláše
24. Pro @ 15:00 – 16:15

Dětská vánoční scénkaPřineste si malou lucernu nebo svíčku a budete si moci odnést do svých domovů Betlémské světlo (více zde).

Mše (Štěrdý den) v kostel sv. Vavřince, Okrouhlice
24. Pro @ 22:00 – 23:00

[caption id="attachment_43" align="alignnone" width="339"]kostel Okrouhlice z jihu kostel sv. Vavřince, Okrouhlice[/caption]

Narození Páně (Rybova mše) – půlnoční v kostel sv. Mikuláše
24. Pro @ 23:59 – 25. Pro @ 1:15

KostelSvMikulasePřineste si malou lucernu nebo svíčku a budete si moci odnést do svých domovů Betlémské světlo (více zde).

Pro
25
Po
Mše (Narození Páně) v kostel sv. Mikuláše;
25. Pro @ 8:00 – 9:00
Rybova mše (Narození Páně) v kostel sv. Mikuláše;
25. Pro @ 9:30 – 10:30
Mše (Narození Páně) v kostel sv. Vavřince, Okrouhlice
25. Pro @ 11:00 – 12:00

[caption id="attachment_43" align="alignnone" width="339"]kostel Okrouhlice z jihu kostel sv. Vavřince, Okrouhlice[/caption]

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.