Zápis ze zasedání farní rady ze dne 17. 3. 2013
Program:
1. Dotaz p. Podholy na činnost farní charity
2. Sbírka knih pro věznici Valdice
3. Nájemné billboard
4. Akce farnosti
5. Oprava chlévů
6. Stanovení termínu příštího setkání.
Dle přiložené prezenční listiny přítomni: P. G. Sikora, J. Vopičková, B. Novotná, M. Jantač, V. Zlevor, J. Šebek, , L. Babková, P. Sládek, J. Civín, P. Absolon, M. Málková
Omluveni: L. Podholová, J. Pecha, F. Klabík
Jednání zahájil p. G. Sikora společnou modlitbou a toto jednání probíhalo v souladu s předloženými body programu. Jednotliví účastníci pak měli možnost se k dané problematice vyjádřit, případně předložit své vlastní návrhy.
Ad1) Místostarosta města Benešov, p. Podhola, oslovil farnost Benešov prostřednictvím emailu. Dotazuje se na činnost Farní charity Benešov. Pí Blanka Novotná, ředitelka Farní charity Benešov, připraví odpověď, která bude odeslána p. Podholovi. Upozornila také na problém s bezdomovci, kteří neustále přicházejí na faru, i když s pracovníky noclehárny bylo dohodnuto, že od roku 2012 bude Farní charita dodávat ošacení přímo do noclehárny. Není dobré, aby se děti a mládež setkávali v budouvě fary s bezdomovci, zjeména z hygienických důvodů. Proto padl návrh na uzavření vstupu na farní pozemky. Jednou z variant řešení je instalace kódování na vrata a zvonek k vrátkům. Farní rada rozhodla, že se situace bude nadále sledovat a na některém z příštích zasedání FR bude v této věci rozhodnuto.
Ad2) Unie katolických žen se na naši farnost obrátila s žádostí o pomoc při sbírce knih pro věznici Valdice.Jedná se nejen o beletrii, ale i o naučnou a duchovní literaturu. Knihy je možné zasílat přímo na adresu UKŽ. Bude vyhlášeno při bohoslužbě, knihy se shromáždí na faře, pak se společně odešlou.
Ad3) p. J. Šebek a p. P. Sládek informovali, že při zasedání ekonomické rady a při kontrole nájemních smluv, byl zjištěno následující: není zaplaceno nájemné za billboard u Kauflandu za poslední tři roky. P. G. Sikora písemně kontaktoval reklamní společnost, která tuto plochu využívá. Ta však písemnost nevyzvedla, proto se bude v této aktivitě pokračovat.
Ad4) Pí J. Vopičková tlumočila nabídku sestry Angeliky, která upořádala pro děti z naší farnosti zážitkový biblický příběh, připravit i podobnou akci pro dospělé. Dále je katechetkami a jejich pomocníky připravován letní tábor, který bude probíhat v týdnu od 22. do 29. 7. u Kutné Hory.
p. P. Absolon podal návrh na uspořádání přednášky s ohledem na ROK VÍRY. Farní rada souhlasila, přenášejísí osobnost bude vybrána z kandidátů na příštím setkání farní rady. Termín konání – říjen 2013.
Padl návrh na větší medializaci naší farnosti, jednou z možností je preciznější úprava nástěnek ve městě. Také doručování letáčků přímo do poštovních schránek by mohlo oslovit více občanů. Tetno způsob by byl ideální pro NOC KOSTELŮ, konanou 24. 5. 2013. Tato akce je pořádána mimo farní radu a to dobrovolníky pod vedením manželů Civínových. Ti vyhlásili organizační schůzku této akce na 20. 3. v budově fary od 20.00 hod.. Přesný program NOCI KOSTELŮ bude vyvěšen na nástěnkách, popřípadě na letácích.
Ad5) Během ledna a února došlo ke zřícení střechy chlévů. K demolici objektu nedojde, stavební firma, která provádí opravu střechy vyhořelé sýpky, provede demontáž a opravu i této střechy. Na štítu, který se naklání nad dětské hřiště, p. V. Zlevor nainstaluje sádrové pásky. Tím se zjistí, zda dochází k dalšímu naklánění objektu, aby se případně zahájila nápravná opatření.
Ad6) Příští zasedání je naplánováno na 9. června 2013 od 19,00 hod v budově fary.
Přílohy: prezenční listina
V Benešově dne 20. 03. 2013
Zapsala: Miloslava Málková



